وبسایت گروه سوناسازان Art Persian building sauna فن و هنر ایران زمین www.healthsauna.ir
 
 
WWW.HEALTHSAUNA.IR
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سایت گروه سوناسازان خوش آمدید جهت تماس با ما به شماره 09123240237 تماس بفرمایید . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
 
صدای لطفی و قوی ‌حلم در بریتانیا می‌پیچد
نوشته شده در جمعه ٩ اردیبهشت ۱۳٩٠
ساعت : ٩:٤۱ ‎ب.ظ
نویسنده : { فربد حیدری } Farbod Heidari
نظرات

صدای لطفی و قوی ‌حلم در بریتانیا می‌پیچد

 

برای هشت‌صد سالگی مولانا،

صدای لطفی و قوی ‌حلم در بریتانیا می‌پیچد


محمدرضا لطفی و محمد قوی‌حلم به انگلستان رفتند تا در تالار کویین الیزابت در شهر لندن با اجرایی بداهه، در هشتصدمین سال تولد مولانا جلال‌الدین محمد رومی، کنسرتی را اجرا کنند.

محمدرضا لطفی که از حدود دو سال پیش به ایران بازگشته و نیمه‌ی تیرماه کنسرتی را در تهران عرضه کرد، دومین اجرای سال 86 خود را به انگلستان برده است.

تک‌خوان قصه‌ی قلندرانه‌ی دوست می‌خواهد این‌بار به مثنوی‌های مولوی تفأل زند تا قوی‌حلم با نوازندگی تنبک و دف، همراهی‌اش ‌کند.

این اجرا فردا ششم آبان‌ماه جاری - 28 اکتبر 2007 - توسط بنیاد میراث ایران در لندن و گروه هنری "نوا" برگزار می‌شود.

رابرت بلای - مولاناشناس آمریکایی - گفته است: "اشعار مولانا را خوانندگان از همه گروه‌های سنی با شور و احساس می‌خوانند، به‌خصوص ترجمه‌هایی را که کلمن بارکس از این اشعار کرده است؛ لطفی مترجم از نوعی دیگر است؛ از راه موسیقی و صدایش چیزی به ما می‌دهد که انتظار داریم هیجان باشد، ولی می‌بینیم که تبدیل به احساس می‌شود. این‌که چنین ارمغانی از فرهنگ ایرانی پیشکش شود و فرهنگ آمریکایی آن را بپذیرد باعث قوت قلب است به‌خصوص وقتی فکر می‌کنیم که در سالهای گذشته چقدر به ابتذال کشانده شده‌ایم ... "

محمدرضا لطفی که در آستانه‌ی 60 سالگی‌اش به ایران بازگشته و مکتب‌خانه‌ی میرزا عبدالله و موسسه‌ی آوای شیدا را برای آموزش و اجرای موسیقی ایرانی احیا کرده است.

منبع : ایسنا


:: برچسب‌ها: