وبسایت گروه سوناسازان Art Persian building sauna فن و هنر ایران زمین www.healthsauna.ir
 
 
WWW.HEALTHSAUNA.IR
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سایت گروه سوناسازان خوش آمدید جهت تماس با ما به شماره 09123240237 تماس بفرمایید . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
 
سریشم سرد یا چسب چوب
نوشته شده در جمعه ۱٠ امرداد ۱۳٩۳
ساعت : ٢:٤٠ ‎ب.ظ
نویسنده : { فربد حیدری } Farbod Heidari
نظرات

سریشم سرد یا چسب چوب

 

نوع دیگری از سریشم که به چسب سرد یا چسب چوب شهرت دارد و گاهی نیز با عنوان سریشم از آن نام می برند محصولی کارخانه ای است. این چسب به وسیله شیر و آهک ساخته می شود. شیوه ی تهیه آن به این صورت است که ابتدا شیر را (مانند ساختن پنیر) مایه میزنند. و بعد از سفت شدن نسبی و قبل از آنکه به صورت پنیر در آید در آب می شویند تا از هرگونه ماده اسیدی پاک شود. سپس زیر فشار قرار می دهند. تا آب آن کاملاً گرفته شود. در مرحله بعد ماده حاصله را روی صفحه ای هموار و به وسیله غلتکی چوبی، آنقدر مالش میدهند تا کاما نرم شود و هیچ حبابی داخل آن باقی نماند. سپس مقداری آهک نرم شده و آب را به نسبت مساوی و به تدریج به آن می افزایندتا به صورت مایعی شیری رنگ در آید و همزمان با افزودن پودر آهک و آب با کمک همزن و پاروهای چوبی آن را می زنند تا هم کاملاً مخلوط شود و هم قوام بیاید و مدتی آنرا در مجاورت هوای آزاد قرار میدهند تا خود را بگیرد، موقعی که غلظت آن به حد کافی رسید و قابلیت کشش پیدا کرد آن را در داخل ظرفهای پلاستیکی ریخته و مورد مصرف قرار می دهند.

این نوع سریشم دارای قدرت اتصال فوق العاده زیادی است و در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارد، ولی دیر خشک می شود و قطعات به هم چسبیده شده باید مدت زیادی حدود 10تا12 ساعت در گیره بماند.

 

منبع : وبلاگ


:: برچسب‌ها: چوب