وبسایت گروه سوناسازان Art Persian building sauna فن و هنر ایران زمین www.healthsauna.ir
 
 
WWW.HEALTHSAUNA.IR
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به سایت گروه سوناسازان خوش آمدید جهت تماس با ما به شماره 09123240237 تماس بفرمایید . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
 
 
سخنان بزرگان " سخنان بزرگان در باب معماری "
نوشته شده در یکشنبه ٢٠ فروردین ۱۳٩۱
ساعت : ۸:۳٥ ‎ب.ظ
نویسنده : { فربد حیدری } Farbod Heidari
نظرات

 

سخنان بزرگان

یک امروز، ارزشِ دو فردا را دارد.

بنجامین فرانکلین

تقدیم به تمام معماران و... که دستی در ساخت دارند نه ویرانی ...

حیدری

سخنان بزرگان در باب معماری

 


امروز آموزش معماری را در ایران چگونه می بینید ؟
- آموزش معماری امروز چندان پیشرفته نیست و نقص بسیاری دارد.سیستم آموزشی موثر و درست آن است که هر دانشجویی بتواند به بهترین نحو از آن بهره بگیرد و خود را بازیابد.این کار آزادی عمل زیادی لازم دارد و بالطبع حس احترام و تعامل با دیگران را می طلبد . کمیّت دانشجویان هم باید با توجه به منابع انسانی ، یعنی استاد کنترل شود .از طرفی در آموزش طراحی ، باید نقد را هم آموزش داد. امروزه همه مدارس دنیا این مسئله را در آموزش مدنظر قرار می دهند که معماری بدون فلسفه و دید تحلیلی و انتقادی رشد نمی کند و نمی توان آموزش را صرفاً به ساخت محدود کرد .


- الگوهای هنری انتزاعی علیرغم فریفتگی های شکلی و کالبدی ، اغلب حقیقت معرفتی – فرهنگی ندارد . باید از دید هنری در جهت توسعه زندگی مردم و بالا بردن امکانات آنها استفاده کرد .هنر می تواند لطافت بیشتری به زندگی ببخشد ولی نمی تواند جایگزین اصل زندگی و نیازهای اولیه باشد .
- لازم می دانم براین مسئله تاکید ورزم که وجود سلسله مراتب در بدست آوردن درجه استادی از مواردی است که حتماً می بایست در آموزش معماری به آن توجه کرد . دادن کلاس به استاد ، بدون پیش زمینه و سابقه تدریس و یا سابقه در بعد معرفتی آن جایز نیست .باید یک شعله نورانی و عشق و علاقه به وطن و فرزندان این مملکت در دل کسی که می خواهد در کلاس تدریس کند وجود داشته باشد. استاد دانشگاه نمی تواند مانند کارشناس ثبت رفتار کند . باید انگیزه اجتماعی قوی در وجودش باشد و بهترین های آن را در زمان تدریس به دانشجویان اش تقدیم دارد. شرط اصلی این کار داشتن فضای باز و آزاد برای گفتگو و تعامل و تبادل نظر است .

« داراب دیبا در گفتگو با مجله معماری و فرهنگ - شماره32

 

 

مراحل طراحی از زبان بزرگان

 

   

کریستوفرالکساند

   

کریستوفرالکساندر فرآیند طراحی را شامل دو مرحله می داند.

   

1. تجزیه و تحلیل 2. ترکیب

   

مرحله ی اول:

تجزیه و تحلیل: مسئله را به اجزای آن قسمت می کند و به بررسی ارتباط بین آنها می پردازد.

 مرحله دوم:

ترکیب:

به ترکیب بین اجزا می پردازیم. وی تاثیر بسزایی در ایجاد تفکر عملکردگرایی سیستماتیک در معماری است.

آرچر :

آرچر نیز مدلی از فرآیند طراحی ارئه کرد.در این مدل علاوه بر دو مرحله ای که کریستوفر الکساندر به آن اشاره کرد یک مرحله ی دیگر اضافه شد و آن ارتباط است.مرحله ی تجزیه شامل مشاهده اندازه گیری و استدلال استقرایی و مرحله ی ترکیبی . مسائل ارزیابی قضاوت استدلال قیاسی و تصمیم گیری می باشد.

   

بحرینی :

   

اساسی ترین مشخصه ی مدل آرچر باز خود بین مراحل سه گانه ی فوق است.

پس از آن جونز (1970) واسیمو (1962) نیز مدلهای را تهیه کردند که کاملا شبیه مدل هایی بود که بحث شد.

   

در حال حاضر بسیاری از طراحان عقیده دارند که فرآیند طراحی فرآیند حل مسئله است. بر این اساس مهم ترین فعالیت های فرآیند حل مسئله که قابل اعمال در فرآیند طراحی است عبارتنداز :

   

شناخت مسئله ، راه حل یابی ، ارزیابی، انتخاب.

   

نمود خلاقیت

 (تلاشی برای تبیین خلاقیت)

   

در این بخش ابتدا مروری سریع بر اظهار نظر مولفان مختلف در مورد خلاقیت به عمل خواهد آمد و سپس سعی در جمعبندی نظریات مختلف جهت تبیین خلاقیت خواهد شد. امید است که بدین ترتیب بتوان تصویر مناسبی از موضوع مورد بحث ارائه داد.

مطالعات انجام میشده در منابع قابل دسترسی نشان می دهد که تعریف کامل خلاقیت اگر غیرممکن نباشد آسان نیست و اگر به درستی توجه شود بار دیگر استان اختلاف کردن در چگونگی شکل پیل در شب تار مصداق پیدا می کند. در صورتی که

   

           در کف   هر کس اگر شمعی بدی اختلاف از گفتشان بیرون شدی

   

به زبان دیگر تا آنجا که به این مقاله مربوط می شود ماهیت خلاقیت مانند وجود خود انسان هنوز ناشناخته است وهر کس از درون چارچوب محدود ظن خود به بخشی از آن توجه و درباره آن اظهار نظر می کند.و از آنجا که دسترسی به شیوه ای متناسب با معیارهای روش علمی برای آموزش خلاقیت مطرح است چهارچوب مورد بحث تنگتر و محدود تر نیز می شود.

   

اگر با معیارهای روش علمی در صدد شناسائی خلاقیت برآئیم باید به شرایط محدود کننده زیر توجه داشته باشیم.

   

1)خلاقیت به توانی گفته می شود که در فرایندی هدف دار و صالح (به شهادت ارزشهای جامعه) از خود نمودی در قالب کلام تصویر ... یا حجم ظاهر کند.دراین صورت اندیشه ها تفکرات و تخیلات رویایی پس ذهن انسان خارج از چارچوب قرار می گیرد.

   

2)نمود ظاهر شده تازه و بدیع باشد. در این صورت جستجوی خلاقیت در لابلای اثری که فاقد تازگی و عاری از رنگ و بوی شخص ارائه دهنده آن است بی ثمر خواهد بود.

   

خلاصه اینکه اگر خلاقیت خود یا پرتوئی از خود را ظاهر نسازد از موضوع مطالعه خارج می شود. اهمیت این شرط چندان زیاد است که نقش عمده ای در تعریف خلاقیت پیدا کرده است . بطوری که شمار قابل ملاحظه ای از پژوهشگران صاحبنام به نمود خلاقیت در میان افراد خلاق توجه کرده اند وامیداوارند که از شناسایی نمود خلاقیت نقبی به ماهیت واقعی خلاقیت بزنند.

   

از نظر این عده خلاقیت توانی ذهنی است که به صورت واگرایی اندیشه و تبعات ذهنی است که به صورت واگرایی اندیشه و تبعات آن: روانطبعی رواندنستی جفت و جور کردن بدیع ویا به شکل قابلیت ارائه طرحهای هم ارزش متعدد و قابلیت از کار در آوردن ظاهر می شود.

   

واگرایی اندیشه

   

برای درک این مفهوم فرض کنید که برای حل یک مسئله مهم با چند دوست خود به مشورت نشسته اید. یکی از دوستان به جهات مختلف مسئله نظر می راند از دو مسئله و موضوعات مربوط به آن در کلام او از یک پهلو به پهلوی دیگر واز یک جهت به جهت دیگر می غلتند و در هر غلت و گردش دریچه و نظرگاه تازه ای باز می شود به طوری که ترس از جمع بندی مطلب گاهی خود مشکل تازه ای درست می کند در مقابل دوست دیگر شما ظاهرا سعی می کند در ابعاد متفرق مسئله وجه اشتراکی بیابد و با متمرکز کردن مباحث متعدد در گزاره ای نهایی جمعبندی مطلب را آسان سازد.

    

از مقایسه شیوه برخورد این دو مشاور به مسئله می توان گفت که نفر اول صاحب اندیشه واگرا و نفر دوم دارای تفکر همگرا است.

   

نفر دوم از توان جمعبندی برخوردار است و نفر اول از توانی برخوردار است که به حق باید توان بخشبندی نامیده شود. توان بخشبندی توانی است که مسئله را در ابعاد متعدد و متفاوت و در عین حال قابل نتیجه گیری باز می کند. این توان بسیار ارزشمند و نشانه ای از خلاقیت است. واگرایی اندیشه خودتبعاتی دارد که مهمترین آنها از نظر غالب صاحبنظران به شرح زیر است.

   

روانطبعی

   

روانطبعی از جمله توانهای ذهنی است که با خلاقیت همبستگی دارد و در عرصه های مختلف علم و هنر به اشکال گوناگون ظاهر می شود. چون کاربرد این واژه معمولا در حوزه ادبیات است برای پرهیز از اغتشاش در موارد خارج از حوزه مذکور از واژه های رواند ستی روان ذهنی و غیره استفاده می شود.

روانطبعی خود به شکل قابلیتهای متفاوت ظاهر می شود و مهمترین آنها به قرار زیر است.

   

1)روانطبعی در ادای کلمات: منظور قابلیت ارائه کلمات معنی دار متعدد از جابجا کردن چند حرف معین است.

2. روانطبعی در ارائه معانی: منظور تداعی کلمات مترادف در مقابل یک کلمه معین است,

3. روانطبعی در ارائه مفاهیم: منظور تداعی مفاهیم مختلف به ازاء یک کلمه معین است.

4. روانبطعی درارائه تصورات: منظور قابلیتی است که به انسان امکان می دهد تا در فرصتی محدود پاسخ لازم به خواسته های معین ارائه دهد. برای امتحان این قابلیت ممکن است از شخص امتحان دهنده خواسته شود که چند شئیی سخت , سفید و در عین حال خوراکی معرفی کند و یا مصارف مختلف یک آجر معمولی را بر شمارد و یا برای یک قطعه داستان, عناوین مناسب انتخاب کند.

   

رواندستی

   

منظور از رواندستی توان ارائه تصاویر گوناگون با فرض محدودیتهای معین است.

برخی از هنر مندان ممتاز میان رواندستی و توان خلاقه در هنرهای تجسمی رابطه تنگاتنگ احساس می کنند مرحوم حسین بهزاد ، مینیاتوریست بنام عصر ما برای گزینش شاگرد ویژ ه امتحان رواندستی به عمل می آورد بدین ترتیب که بر روی صفحه کاغذ پنج نقطه به صورت اتفاق رسم می کرد و از داوطلب می خواست که تصویر آدمی را چنان ترسیم کند که نقاط مذکور در بالای سر و روی سر انگشتان دستها و پاهای تصویر قرار بگیرد.

   

سپس وضعیت نقاط را چند بار عوض می کرد و هر بار قابلیت داوطلب را از توان او در ارائه تصاویر گوناگون محاط در نقاط تعیین شده می سنجید.

   

جفت و جور بدیع

   

منظور ترکیب, تجمیع و یا تلفیق عناصر و اجزاء قدیمی برای ایجاد پدیده ای جدید و بدیع است. مورد استفاده این قابلیت در عرصه زندگی روزانه گاهی بیش از قابلیتهای دیگر است.

   

چنانکه اگر سر و کار کسی این روزها با استاد کارهای مکانیک افتاده باشد حتما باصطلاح جفت و جور کردن رایج میان این گروه آشنا شده است. منظور از جفت و جور کردن مکانیکی انتخاب پیچ و مهره و اجزاء متعلق به قطعات غیر مربوط به قطعه تعبیری است. بدیهی است که انجام این کار نیاز به ذهن خلاق دارد.

   

نظیر آنچه در اشاره به تعمیرات مکانیکی گفته شد در عرصه هنر نیز اتفاق می افتد. برای مثال سعدی می فرماید:

   

         گربه مسکین اگر برداشتی

       تخم گنجشک از زمین برداشتی 

   

هدف از ارائه این مصداق نشان دادن توان ذهنی شاعری است که از ترکیب دو جزء شناخته شده ذهنی شاعری است که از ترکیب دو جزء شناخته شده یعنی گربه و بال هیولای تازه ای در خیال انسان می سازد که تا حدی وحشت انگیز است و البته باید شکرگذار بوده که خداوند چنین موجودی نیافریده است.

   

سابقاً در دانشکده های بوزا و دیگر دانشکده های معماری متاثر از آن از تقویت این توان برای باور کردن خلاقیت دانشجویان استفاده میشد. بدین ترتیب که از دانشجویان سال نخست (مقدماتی) خواسته میشد که از ترکیب اجزاء شناخته شده از قبیل سرستون, ته ستون, سقف, شیروانی... معمول در یکی از دوره های کلاسیک معماری , مجموعه ای نوین و بدیع ارائه کنند, به طوری که مشابه ترکیب پیشنهادی آنها دیده نشده باشد.

   

قابل ذکر است که هنوز هم برخی از مجسمه سازان خوش قریجه, گاهی از سرهم کردن اشیاء معمولی و بی اهمیت زندگی روزانه مانند سیخ, سه پایه, قفل, چاقو و چنگال... پیکره های دلنشین ابداع می کنند و حیرت و تحسین بیننده را بر می انگیزند.

 

 

 

اهمیت مثبت خلاء را می توان در نقشی که فضا در معماری و طراحی شهری ایفا می کند، دید. در معماری غربی، خواه دوره کلاسیک خواه قرون میانه و یا دوره مدرن، فضا با فرم های مثبتی مثل ساختمان و مجسمه تعیین می شود. این شیء است که فضای اطراف آن را مشخص می کند و به فضا معنا و تعیّن می بخشد. در معماری اسلامی فضا از معنایی مثبت برخوردار است. فضا به واسطه شیء مثبت تعیین نمی شود، بلکه از طریق غیبت و فقدان جسمانیت یا مادیت تعیین می شود. این نیز جنبه دیگری از خلاء است و اگر بخواهیم اصطلاح بهتری به کار بریم، می توان آن را فضای منفی نامید. از طریق بذل توجه به تعریفی که در آثار کیهان شناسانه اسلامی از فضا یافت می شود، می توان به پیوند نزدیک میان هنر سنتی و کیهان شناسی پی برد. این رابطه ما را قادر می سازد که به فهم مفهوم فضا در هنر و معماری اسلامی نائل شویم.
«سید حسین نصر»

 

 

 

وقتی به نمونه های ماندگار مثلاً در اصفهان با چشم دل پا می نهم از خود می پرسم بن مایه و جان آن آثار را چه کسانی بنیان نهاده اند و با چه تجربه و اعتقادی توانسته اند چنین بناهای دلگشایی بوجود آورند ؟
فرهنگ استادی و شاگردی تحت چه موازنه ای برقرار می شده است ؟ پرسشم از خویشتن در هاله ای مه آلود می میرد و بی جواب می ماند ، چون آن آدمها دیگر نیستند.
زمان چهار قرن به پیش رفته است و ما به همان نسبت در زمینه معماری حرکت قهقرائی داشته ایم . شاید روش آکادمیک باید از ریشه مورد اصلاح قرار گیرد ، شاید باید از همان آغاز به پیش نیازی به نام پرورش توجه شود . به روایتی اول باید پرورش درست ، صورت گیرد تا آموزش معنا یابد ، ما نمی توانیم از انسانی که درست پرورش درست نیافته موجود جامعی بسازیم .


« امیر هوشنگ اردلان در گفتگو با مجله معماری و فرهنگ - شماره32 »



===================================

آبادی خانه ها نه به ساختمان آنها ، که به معنویت درونی آنها بسته است .
خانه های ایرانی ، که بهترین نمونه های آنها هنوز در گوشه و کنار بسیاری از شهرها یافت می شوند؛
آبادند زیرا رو به سوی عالمی دیگر دارند.
«حمیدرضا فرزان یار»

 

 

جملات جالب و زیبا از بزرگان علم (جامع)

آلبرت انیشتین :

تفاوت بین نابغه و کودن بودن در این است که نابغه بودن محدودیت های خودش را دارد


ناپلئون بناپارت :

هنگامی که دشمنت در حال اشتباه کردن است ، در کارش وقفه نینداز.

آلبرت انیشتین :

هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت توضیحش بدی !

اسکار وایلد :

همیشه دشمنانت را ببخش ، هیچ چیز بیش از این آنها را ناراحت نمیکند

آلبرت انیشتین :

دستهایت را برای یک دقیقه بر روی بخاری بگذار ، این یک دقیقه برای تو مانند یک ساعت میگذرد . با یک دختر خوشگل یک ساعت همنشین باش ، این یک ساعت برای تو به سرعت یک دقیقه میگذرد و این همان قانون نسبیت است

ناپلئون بناپارت :

مذهب چیزی است که مانع کشته شدن پولدار بدست فقیر میشود
مارک تواین :

بهتر است دهانت را ببندی و احمق بنظر برسی ، تا اینکه بازش کنی و همه بفهمند که واقعاً احمقی

آلبرت انیشتین :

دو چیز را پایانی نیست : یکی جهان هستی و دیگری حماقت انسان . البته در مورد اولی مطمئن نیستم

ماهاتما گاندی :

آنچنان زندگی کن گویی که فردا خواهی مرد ، آنچنان بیاموز گویی که تا ابد زنده خواهی ماند

البرت هوبارد :

زندگی رو زیاد جدی نگیر ، چون هرگز از اون زنده بیرون نمیری


آلبرت انیشتین :

انسانهای باهوش مسائل را حل میکنند ، نوابغ آنها را اثبات میکنند

ژان کوکتو :

ما باید به شانس ایمان بیاوریم ،‌ تا کی میتوانیم موفقیت کسانی را که دوستشان نداریم تفسیر کنیم

آیزاک آسیموف :

زندگی لذتبخش است و مرگ آرامش بخش ،‌این میان انتقال رنج آور است

ناپلئون :

اگر با دشمنی زیاد بجنگی ،‌ بعد از مدتی تمام استراتژی های تو را فرا میگیرد

وینستون چرچیل :

پیروزی یعنی توانایی رفتن از یک شکست به شکست دیگر بدون از دست دادن اشتیاق

 

 

 

 

با نمایان شدن جنبه های کیفی فضا،بی درنگ کاربردهای کمّی شان بدست می آیند.بدینسان برداشت مثبت و زنده وار از فضا،بانی تمام آفرینندگیهای معماری ست.این برداشت(که فضاست ، نه شکل ،که می باید به پیدایش صورت راهبر شود)،اساس درکِ سنتِ معماری ایران اسلامی است .«نادر اردلان»

 

 

 

معلم تدریس می کند , زیرا فاضل است وعاقل و عاشق پیشه خود .شاید در درس او اطلاعاتی منتقل و پدیده های پیچیده ای توضیح داده شود ,اما ماندگارترین تاثیر معلم از بیان فلسفه شخصی وآثار او حاصل می گردد.
یادگیری فرآیندی است همراه با جذب و معلم نمی تواند از بار اخلاقی موقعیت خود که موجب انتقال باورهای او به دانشجویان می شود ,حذر کند .اگر آرمانگرا باشد ,دست پروردگان اویا آرمانخواه می شوند یا مجنون , اگر در عملگرایی افراط کند , شاگردانش مدافعین بی قید و شرط وضع موجود ازآب در می آیند ,اگربه تعصب خشک بگراید یا مریدان افراطی تربیت می کند و یا مخالفان کور .
اگر خود نیاموزد,نمی تواند که بیاموزد.
و اگر در آرا خود صادق نباشد ,نمی تواند با عرضه آنها کسی را قانع کند .در چهار چوب اسلام تعلیم , فراتر از درس گفتن است و معلم ,خود بخش مهمی از آموزش بشمار می آید .
معلمان معماران تاریخ فردا محسوب می شوند .

«گلزار حیدر (استاد پاکستانی الاصل دانشگاه کارلتون کانادا)»

 

 

 

ریاضیات مادر علوم و حساب مادر ریاضیات است .
**خداوند اعدادطبیعی راخلق کرد وبقیه ساخته ی دست بشر هستند.**
(لئوپولدکرونیکر)


**برای گسترش اندیشه ی خود،بایدبیشترازآنچه یادمی گیریم،فکرکنیم**
( دکـــارت)


**چنین بنظر میرسد که ریاضیات حس جدیدی غیراز احساسات عادی برریاضیدانان می بخشد.**
(لرد کلویــن)
**هندسه بهترین وساده ترین منطق ها ومناسب ترین راه پایدار ساختن اندیشه هاست**
(دیـــدرو)
**هرریاضیدان وقتی کامل است که تااندازه ای هم شاعر باشد**
(ویرا اشتراوس)
** ریاضیات دروازه وکلید علوم است**
(راجــر بیکــن)

گاوس:ریاضیات ملکه ی علوم است و نظریه ی اعداد سلطان آن!
انیشتین:ما در فیزیک تا زمانی که اثبات های ریاضی هستند چیزی را آزمایش نخواهیم کرد!
پیر سیمون لاپلاس:تمام آثار طبیعت نتایج ریاضی چند قانون تفسیر ناپذیرند.
انیشتین:مسائلی که بدلیل سطح فعلی تفکر ما بوجود می‌آیند، نمی‌توانند با همان سطح تفکر حل گردند.
نیوتن : کسی که فکر نمی کند ، به ندرت دم فرو می بندد .
انیشتین :تخیل مهمتر از دانش است.علم محدود است اما تخیل دنیا را دربر می‌گیرد.
ژرژ کانتور :جوهر ریاضی در آزادی آن نهفته است این علم فارغ از تمام سیاست های جهان به توسعه خود ادامه می دهد و برخلاف سایر موارد توسعه با اقبال جهانی مواجه شده است.
انیشتین:نگران مشکلاتی که در ریاضی دارید نباشید. به شما اطمینان می‌دهم که مشکلات من در این زمینه عظیم‌تر است.
افلاطون:خداوند در کار ریاضی است.
انیشتین:همزمان با گسترش دایرهٔ دانش ما، تاریکی‌ای که این دایره را احاطه می‌کند نیز گسترده می‌شود.
گالیله:ریاضیات زبان طبیعت است

 


انیشتین:یک فرد باهوش یک مسئله را حل می‌کند اما یک فرد خردمند از رودررو شدن با آن دوری می‌کند.
لایبنیتز:راه حل خوب است به شرطی که از همان آغاز بتوان به شرطی که از همان آغاز پیشبینی کرد که با به دنبال کردن آن میتوان به هدف رسید.
انیشتین: از وقتی که ریاضی‌دانان از سرو کول «نظریه نسبیت» بالارفته‌اند، دیگر خودم هم از آن سر در نمی‌آورم!
میگل دو سروانتس:علت را بر طرف کنید تا معلول خود به خود بر طرف شود.
انیشتین:در دنیا خط مستقیم وجود ندارد و تمام خطوط بدون استثنا منحنی و دایره وار است و اگر این خط کوچکی که در نظرما مستقیم جلوه میکند در فضا امتداد یابد خواهیم دید که منحنی است.
هنری دیوید بیچر:هر احمقی میتواند قانونی وضع کند که احمق دیگری به آن اهمیت دهد.
انیشتین:اگر واقعیات با نظریات هماهنگی ندارند، واقعیت‌ها را تغییر بده.
گاوس:ریاضیات ملکه ی علوم است و نظریه ی اعداد سلطان آن!

ارسطو:کارهای تکراری ما نشان دهنده ی شخصیت ماست.

انیشتین:علم زیباست وقتی هزینهٔ گذران زندگی از آن تامین نشود.
ژان کوکتو:ما باید به شانس ایمان بیاوریم ،‌ تا کی میتوانیم موفقیت کسانی را که دوستشان نداریم تفسیر کنیم!
انیشتین:دستهایت را برای یک دقیقه بر روی بخاری بگذار ، این یک دقیقه برای تو مانند یک ساعت میگذرد . با یک دختر خوشگل یک ساعت همنشین باش ، این یک ساعت برای تو به سرعت یک دقیقه میگذرد و این همان قانون نسبیت است!
مارک تواین: بهتر است دهانت را ببندی و احمق بنظر برسی ، تا اینکه بازش کنی و همه بفهمند که واقعاً احمقی!
انیشتین:هیچ وقت چیزی رو خوب نمیفهمی مگر اینکه بتونی به مادربزرگت توضیحش بدی!
ارنست همینگوی:انسان ها شکست نمیخورند بلکه تنها تلاش کردن شان را متوقف می سازند!
انیشتین:در سقوط افراد در چاه عشق، قانون جاذبه تقصیری ندارد.
پاسکال: دیوانگی بشر آنچنان ضروری است که دیوانه نبودن خود شکل دیگری از دیوانگی است.
انیشتین:کسی که تا به حال عمل اشتباهی انجام نداده ، هیچ کار تازه ای انجام نداده است.
جرج برنارد شاو:مراقب باشید چیزهایی را که دوست دارید بدست‌آورید وگرنه ناچارخواهید بود چیزهایی را که بدست آورده‌اید دوست داشته‌باشید.
آلبرت اینشتین : من هرگز به آینده فکر نمی‌کنم، چرا که خودش به زودی خواهد آمد.
اسکار وایلد: وقتی همه با من هم‌عقیده می‌‌شوند تازه احساس می‌کنم که اشتباه کرده‌ام.
آلبرت انیشتین :تفاوت بین نابغه و کودن بودن در این است که نابغه بودن محدودیت های خودش را دارد
وینستون چرچیل بزرگترین درس زندگی اینست‌که گاهی احمق‌ها هم درست می‌گویند!
آلبرت انیشتین :انسانهای باهوش مسائل را حل میکنند ، نوابغ آنها را اثبات میکنند.
رنه دکارت :در بین تمامی مردم تنها عقل است که به عدالت تقسیم شده زیرا همه فکر می‌کنند به اندازه کافی عاقلند.
آلبرت انیشتین:به جای این که سعی کنید مرد موفقیت باشید، سعی کنید مرد ارزشها باشید.

 

 

 

http://forum.parsigold.com/threads/112981-%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86

 

 

 

لینک های سایت

 

سونا دیگر تفریحی لوکس نیست

اتاق خواب کودکان و نوجوانان

معماری اسلامی ( سبک خراسانی ) گنبد سلطانیه

بزرگان معماری ایران و جهان لوکوربوزی ( 1 )

از همه جا . کوتاه مختصر مفید

خودسرانه ماساژدرمانی نکنید

سایت جامع پیمانکاران نیازمندیهای ساختمان

سرامیک البرز 3الی 7% تخفیف واقعی

سخنان بزرگان

FREE AGAHI آگهی ویژه تبلیغات رایگان

سایت تبلیغاتی ایران نما آگهی رایگان

سایت آگهی ایران نما و تبلیغات فراگیر

آگهی

لوازم لوکس سونای خشک ( اصل فنلاند ) -تعمیرات- سونا و استخر


:: برچسب‌ها: گالری عکس, آب بندی استخر, هنر چوب, معماری استخر